| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Tica Ny bruker
Ble Medlem: 04 Jan 2008 Innlegg: 1
|
Skrevet: Lør Mar 06, 2010 17:52 Tittel: Dyrt å bo alene |
|
|
| Hei. Jeg bruker nesten hele lønna mi til å betale for å ha et tak over hodet til meg selv og mine to tenåringsbarn. Jeg kan umulig være den eneste som sliter med dette. Noen som har tenkt over bokollektiv her inne? Vil gjerne bo i oslo eller i nærheten. |
|
| Til Toppen |
|
 |
lano Ny bruker
Ble Medlem: 05 Apr 2008 Innlegg: 22
|
Skrevet: Man Apr 12, 2010 21:51 Tittel: |
|
|
hei tica
jeg har tenkt på dette i mange år. Nå har jeg gitt opp og kjøpt leilighet. tenker av og til at man kunne hatt råd til villa, om man var to. Det er på den annen side behagelig å bo alene og...
Jeg er åpen for ideer rundt dette. Jeg ser at for min del, så vil det ta tid å få på plass nye boligordninger... Send meg gjerne en pm, om tanker rundt dette. Hva f. eks med eierskap og muligheten for å trekke seg ut, dersom man kjøper sammen. Hva med arv og barnas rettigheter. Hva med alt mulig sånt? Har du tenkt på det?
Alt dette er sånt som man måtte ha diskutert, dersom det skulle fungert. Man måtte blitt kjent, og laget tillit, slik at man turde rive seg løs fra individualismen og kjøpe kollektivt.
Mvh lano |
|
| Til Toppen |
|
 |
lano Ny bruker
Ble Medlem: 05 Apr 2008 Innlegg: 22
|
Skrevet: Tor Mai 13, 2010 06:36 Tittel: |
|
|
...eller hva med å spleise på en hytte...?
ved å dele eiendom kan man få rpd til mer. hvis flere personer går sammen om å kjøpe hus og bil, så sparer man penger på strøm vaskemaskiner ogoffentlige avgifter osv. Der er praaktisk. Man kan bytte på å gå ut av huset, siden man alltid har en tilgjengelig barnevakt. Baksiden av dette blir at man bør velge sine samboere med omhu. Man bør passe sammen og evne å påvirke hverandre positivt.
Er det ingen her som vil diskutere dette med meg. Skal vi lage en visjon? |
|
| Til Toppen |
|
 |
|