Aleneforeldreforeningen
Hjem Søk
  Meny
Søk

Partnere
Amathea
MARTE Nettverksenter
Webjuristene
Barnepasseren
Riksteateret
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Dyrt å bo alene

Start Nytt Tema   Svar på Tema    ALENEFORELDREFORENINGEN Forum Hovedsiden -> Barnebidrag og økonomi
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tica
Ny bruker

Ble Medlem: 04 Jan 2008

InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 17:52    Tittel: Dyrt å bo alene Svar med Sitat

Hei. Jeg bruker nesten hele lønna mi til å betale for å ha et tak over hodet til meg selv og mine to tenåringsbarn. Jeg kan umulig være den eneste som sliter med dette. Noen som har tenkt over bokollektiv her inne? Vil gjerne bo i oslo eller i nærheten.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
lano
Ny bruker

Ble Medlem: 05 Apr 2008

InnleggSkrevet: Man Apr 12, 2010 21:51    Tittel: Svar med Sitat

hei tica
jeg har tenkt på dette i mange år. Nå har jeg gitt opp og kjøpt leilighet. tenker av og til at man kunne hatt råd til villa, om man var to. Det er på den annen side behagelig å bo alene og...

Jeg er åpen for ideer rundt dette. Jeg ser at for min del, så vil det ta tid å få på plass nye boligordninger... Send meg gjerne en pm, om tanker rundt dette. Hva f. eks med eierskap og muligheten for å trekke seg ut, dersom man kjøper sammen. Hva med arv og barnas rettigheter. Hva med alt mulig sånt? Har du tenkt på det?

Alt dette er sånt som man måtte ha diskutert, dersom det skulle fungert. Man måtte blitt kjent, og laget tillit, slik at man turde rive seg løs fra individualismen og kjøpe kollektivt.
Mvh lano
Til Toppen
lano
Ny bruker

Ble Medlem: 05 Apr 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 06:36    Tittel: Svar med Sitat

...eller hva med å spleise på en hytte...?

ved å dele eiendom kan man få rpd til mer. hvis flere personer går sammen om å kjøpe hus og bil, så sparer man penger på strøm vaskemaskiner ogoffentlige avgifter osv. Der er praaktisk. Man kan bytte på å gå ut av huset, siden man alltid har en tilgjengelig barnevakt. Baksiden av dette blir at man bør velge sine samboere med omhu. Man bør passe sammen og evne å påvirke hverandre positivt.

Er det ingen her som vil diskutere dette med meg. Skal vi lage en visjon?
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    ALENEFORELDREFORENINGEN Forum Hovedsiden -> Barnebidrag og økonomi Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet