| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
MVH Ny bruker
Ble Medlem: 18 Feb 2010 Innlegg: 1 Bosted: Orkanger
|
Skrevet: Fre Feb 26, 2010 08:37 Tittel: Venter barn og barnefar vil ikke.... |
|
|
Hei!
Jeg er ei "jente" på 35 som nå venter barn der barnefaren absolutt ikke vil ha barnet og vil overhodet ikke ha noe med det å gjøre.
Han er en del yngre enn meg og har allerede et barn som han heller ikke vil ha kontakt med....
Jeg har fremdeles muligheten til å velge og ikke ha barnet, og jeg har ikke lyst til å være den som "prakker på" noen et barn de ikke vil ha.
Jeg har full forståelse for hans reaksjon og det finnes overhodet ikke noe såre og bitre følelser fra min sin side. Hva han tenker og føler vet jeg ikke for han har valgt å kutte kontakten helt.
I hvor stor grad bør jeg ta hensyn til hans ønske?
Hva vil det innebære for et barn å vokse opp uten noe form for kontakt med far?
Hva med hans foreldre, har de rett til å vite hvis jeg velger å få barnet?
Ser for meg at det ikke akkurat kommer til å bli lett for meg å være helt alene med en baby.
Jeg har aldri vært en "babyperson", var aldri den som passet småbarna i nabolaget etc...
Det er ikke slik at jeg har valgt karriere fremfor familie, det har bare aldri føltes rett før nå....
Kort sagt så ønsker jeg dette selv nå, men er det rett av meg?!
MVH |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mor Hyperaktiv bruker
Ble Medlem: 09 Aug 2006 Innlegg: 266
|
Skrevet: Ons Mar 03, 2010 20:53 Tittel: |
|
|
Hvis dette føles riktig for deg så synes jeg du skal gå for å få barnet. Du er kanskje glad i denne faren nå, og føler deg forpliktet til å tenke på hva han føler. Men hva hvis det blir slutt mellom dere, og du sitter igjen med at du tok abort for hans skyld? Dine valg må komme innenfra, du kan ikke ta valg fordi andre vil eller ikke vil at du skal gjøre noe, dette er ditt valg alene, og du må være tro mot deg selv, ellers mister du deg selv litt etter litt.
Det ideelle i vårt samfunn er jo at barnet har en kjærlig far og mor, at de elsker hverandre og at harmonien i familien er fullkommen. Svært få barn lever under slike forhold, men har du en god posjon kjærlighet og tolmodighet å gi dette barnet så er jeg temmelig sikker på at barnet vil få det bra. Du vil lære masse underveis også!
Lykke til uansett hvilket valg du faller på  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|